Over "CODEKIT"
TIPS van game experts voor "CodeKit"-cursisten
Jeroen Roding - Redacteur Power Unlimited
"Maak een spel dat heel gemakkelijk is om te spelen, maar waar wel heel veel uitdagende elementen in zitten. Dat kun je doen met behulp van puzzels, of vijanden, of door obstakels die je moet overbruggen."
Marco Zielhuis - Leraar Game Design
"Probeer de speler te ‘triggeren’ en je spel zo te laten verlopen dat je het absoluut uit wilt spelen, en zo snel mogelijk als winnaar de eindstreep wil halen!"
Fulko Bogerd - Leraar 3D Game Design
"Samenwerken! In je eentje lukt het niet.. Een game maken is veel werk, en wat jij misschien een heel leuk idee vindt, vindt iemand anders weer helemaal niks. Als je samenwerkt kun je er van tevoren over praten wat wel en niet werkt in je game."
Ronny Franken – leraar op de International Game Architecture and Design Academy
"Zorg ervoor dat je iets in je game bouwt waardoor het verslavend wordt! Zorg ervoor dat de spelers willen blijven spelen en het steeds opnieuw proberen als ze afgaan."
Dennis Jonker - Student Game Design
"Zorg ervoor dat een speler zichzelf kan blijven verbeteren. Het moet makkelijk zijn om je game te leren, maar het moet altijd mogelijk blijven om nieuwe dingen in het spel te ontdekken!"
"Maak een spel dat heel gemakkelijk is om te spelen, maar waar wel heel veel uitdagende elementen in zitten. Dat kun je doen met behulp van puzzels, of vijanden, of door obstakels die je moet overbruggen."
Marco Zielhuis - Leraar Game Design
"Probeer de speler te ‘triggeren’ en je spel zo te laten verlopen dat je het absoluut uit wilt spelen, en zo snel mogelijk als winnaar de eindstreep wil halen!"
Fulko Bogerd - Leraar 3D Game Design
"Samenwerken! In je eentje lukt het niet.. Een game maken is veel werk, en wat jij misschien een heel leuk idee vindt, vindt iemand anders weer helemaal niks. Als je samenwerkt kun je er van tevoren over praten wat wel en niet werkt in je game."
Ronny Franken – leraar op de International Game Architecture and Design Academy
"Zorg ervoor dat je iets in je game bouwt waardoor het verslavend wordt! Zorg ervoor dat de spelers willen blijven spelen en het steeds opnieuw proberen als ze afgaan."
Dennis Jonker - Student Game Design
"Zorg ervoor dat een speler zichzelf kan blijven verbeteren. Het moet makkelijk zijn om je game te leren, maar het moet altijd mogelijk blijven om nieuwe dingen in het spel te ontdekken!"