We gaan in deze les eerst leren programmeren met ROBO. De Robomind-robot heeft een aantal mogelijkheden. Zo kan hij rondrijden, om zich heen kijken, dingen meenemen en tekenen. Dit kan hij allemaal uitvoeren in verschillende omgevingen, die opgebouwd zijn uit blokken. We leren dus de programmeertaal ROBO te schrijven. Deze taal is de opvolger van LOGO, die ook in deze les aan bod komt.
Logo, dit is ook een echte programmeertaal. LOGO is geschreven eind jaren 60. In het begin is het niet moeilijk, maar hoe langer je er mee bezig bent, hoe moeilijker, maar ook leuker het wordt.
Logo, dit is ook een echte programmeertaal. LOGO is geschreven eind jaren 60. In het begin is het niet moeilijk, maar hoe langer je er mee bezig bent, hoe moeilijker, maar ook leuker het wordt.
LOGO bestaat uit een grafisch scherm waarover je de "turtle SIMON" (een cursor in de vorm van een schildpad) heen en weer kan laten lopen. Je kunt Simon opdrachten geven die hij heel precies zal uitvoeren. Je kunt zowel losse opdrachten als een hele reeks opdrachten aan Simon geven. Dit noemen we een programma. Wanneer Simon je programma uitvoert, zul je zien dat hij over het scherm gaat lopen en lijnen tekent. Je kunt Simon dus allerlei tekeningen laten maken.
Om LOGO goed te kunnen gebruiken hebben we een aantal opdrachten voor jullie gemaakt. Deze vind je hier:RACHTE
Om LOGO goed te kunnen gebruiken hebben we een aantal opdrachten voor jullie gemaakt. Deze vind je hier:RACHTE