we gaan groepjes maken met de soorten zoekers. Dit hebben we de vorige les getest.
De groepjes zijn: Lezers: Stefano, Sayen, Sam, ? Kijkers: Feja, Robishan, Hanna, Deen, Mikai, Leandro, Dylan Doeners: Aurelie, Max, Mathis, Emilie, Vera, Aksu, Jens, Kletsers: Miya, Thomas, Lara, Jasmine, Veja, Agata, ? groep 1 stefano, sayen, sam groep 2 Feja, Robishan, Hanna groep 3: Deen, Mikai, Leandro groep 4 ? van lezer, Dylan, Jens groep 5: Aurelie, Max, Mathis groep 6: Emilie, Vera, Aksu groep 7: Miya, Thomas, Lara groep 8: Jasmine, Veja, Agate groep 9: Rein, Puck, Olivier --> mis ik nog iemand? Introductie Tijdens deze les gaan de leerlingen ervaren dat de hoeveelheid beschikbare websites enorm is en dat het zoeken op het internet gepaard gaat met de nodige valkuilen. De leerlingen leren betrouwbare websites te herkennen en bronnen te controleren. Daarnaast krijgen ze tips om op een goede manier om te gaan met de zoekmachine Google. Het ethische vraagstuk gaat om de vraag of leren nog wel zin heeft nu we alles zo eenvoudig kunnen ‘googlen’. |