CodeKit NL

  • HOME
    • Lessen >
      • Les 1
      • Les 2
      • Les 3
      • Les 4
      • Les 5
      • Les 6
      • Les 7 >
        • Leskaarten SCRATCH
      • Les 8
      • Les 9
      • Les 10 Eind-opdracht
    • Foto's
    • Contact
  • Wat maken we?
  • Games
  • Over
  • Waar & wanneer
  • FAQ
  • HOME
    • Lessen >
      • Les 1
      • Les 2
      • Les 3
      • Les 4
      • Les 5
      • Les 6
      • Les 7 >
        • Leskaarten SCRATCH
      • Les 8
      • Les 9
      • Les 10 Eind-opdracht
    • Foto's
    • Contact
  • Wat maken we?
  • Games
  • Over
  • Waar & wanneer
  • FAQ

LSV Groep 6
​LES 3

In deze les gaan we weer verder met Blockly gebruiken, een visuele programmeertaal waar je met drag-en-drop code schrijft. De meeste code wordt ingetypt, maar Blockly is visueel. Ieder blok komt overeen met een "echte" regel code. Je zal de basis van computerwetenschappen leren. Deze basis wordt overal gebruikt, van apps voor je mobiele telefoon tot het besturen van de Mars-lander. Een programma is een reeks van instructies/opdrachten die vertellen aan een computer wat hij moet doen. 

Angrybirds
Artiest
​de Boer

Blockly de Artiest
Welkom bij de kunstenaar! We gaan vierkanten, diamanten en zeshoeken tekenen.
Lees goed de opdrachten 
- bewegen
-draaien 
​- herhalen

Blockly de Boer
​​
Ik heb je hulp nodig om mijn veld plat te maken zodat ik erop kan verbouwen.
-Beweeg me naar de hoop modder en gebruik het "verwijder" blok om hem te verwijderen.
​
- Vul dit gat om groenten te verbouwen. 
filmpje de boer
FAQ
© COPYRIGHT2017- 2024
​Powered by CodeKit

Leeuwarden - Nederland