HOME
Lessen
>
Les 1
Les 2
Les 3
Les 4
Les 5
Les 6
Les 7
Les 8
Les 9
Foto's
Contact
Wat maken we?
Over
Waar & wanneer
FAQ
HOME
Lessen
>
Les 1
Les 2
Les 3
Les 4
Les 5
Les 6
Les 7
Les 8
Les 9
Foto's
Contact
Wat maken we?
Over
Waar & wanneer
FAQ
Scratch opdrachten IKC Paulusschool
*
Geeft verplicht veld aan
Vul hier je voornaam in
*
Leer je werkveld kennen
*
Sleep de sprite (=de kat) van boven naar beneden met je muis. En probeer dit steeds sneller te doen
Leer de sprite kennen. De kenmerken van de sprite zijn: Naam, coordinaten, grootte, richting en verschijn/verdwijn.
*
We gaan de naam van de sprite veranderen. Sprite is wel een gekke naam voor een kat nietwaar?
We gaan de getallen die je ziet veranderen. Wat gebeurt er?
De commando’s in scratch hebben kleuren. Verander het uiterlijk van de kat
*
Laat ‘m bewegen Hoeveel stappen moet je sprite vooruit? Laat je sprite 10, 200 , 1000 etc passen vooruit bewegen. Wat gebeurt er?
Verander de grootte van je sprite.
Laat de kat miauwen (start geluid en voor hoe lang moet hij geluid maken?)
Gebeurtenissen
*
Voeg 'klik op de groene vlag' toe
Besturen
*
Voeg wacht .... seconden toe
Voeg de 'herhaal voor altijd' code toe
We gaan nog een aantal sprite toevoegen, anders is de kat ook maar zo alleen.
*
Sprites toevoegen
Iedere sprite beweegt met een andere snelheid
Maak ook met je 'verfkwastje' een eigen sprite
Achtergronden
*
Voeg een achtergrond naar keuze toe
Opslaan van je project
*
Geef je project een naam ( 1 + je voornaam
Klik daarna op DEEL (oranje knop)
Kan je aangeven wat je vandaag hebt geleerd?
*
Verzenden